Ga naar hoofdinhoud

Referentie: Martin van der Have van ABB Robotics

ABB Robotics organiseerde in samenwerking met Eisma Content Marketing een webinar over Robotica. Martin van der Have, sales- en marketingmanager bij ABB Robotics, vertelt hoe dit in zijn werk ging.

Geen commercieel verhaal

“Een tijdje geleden werden we benaderd door Eisma met de vraag of we mee wilden werken aan een webinar. Dat vond ik een goed idee, maar ik wilde het wel sectorbreed houden. Ik wilde graag een verhaal vertellen over co-robotica met verschillende partijen uit de markt. Ik vind namelijk dat een webinar geen commercieel verhaal moet zijn. De reden dat we mee wilden doen met dit webinar is dat je het effect van een webinar goed kunt meten. Mensen moeten zich aanmelden en je hebt direct een-op-een contact met ze.”

Verstand van zaken

De voorbereidingen voor het webinar werden gedaan door een Eisma-redacteur die veel weet van de sector én natuurlijk bedreven is in het schrijven van een goed en boeiend verhaal. Van der Have: “Het helpt natuurlijk als de organisator verstand van zaken heeft, sectorbreed de business kent, en liefde voor het vak robotica heeft, net als wij.” Omdat ABB Robotcis nog niet eerder een webinar had georganiseerd, was het best spannend hoe dit zou uitpakken. “We zijn dik tevreden”, vertelt Van der Have. “Het webinar voldeed aan onze doelstellingen en wat erg belangrijk was, is dat we de interactie met onze doelgroep hebben gehad. Er waren zo’n 163 kijkers, die bleven tot het einde, en dat is natuurlijk een indicatie dat het erg interessant is. Iedereen vond het een goed en relevant verhaal.”

Extra orders

Na afloop van het webinar kreeg ABB Robotics een overzicht met daarin alle kijkersgegevens. Deze groep mensen werd uitgenodigd voor een meet and greet met Yumi, een van de robots van ABB. “Normaal gesproken wordt zo’n event bezocht door zo’n 25 deelnemers, deze keer waren het er meer dan 40. Dus het adressenbestand van Eisma heeft daadwerkelijk nut gehad. Uit zo’n evenement dat we organiseren komen natuurlijk weer concrete aanvragen. We gaan deze klanten bezoeken, bespreken de mogelijkheden van de yumi en van andere robots en daar komen uiteindelijk weer orders uit. En daar gaat het om.”

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.