Ga naar hoofdinhoud

Klant aan het woord: ‘Door een thema te kiezen, krijgt je content nog meer lading.’

Content maken rondom een groter thema maakt de content extra sterk en interessant. Toch merken we dat klanten het vaak lastig vinden om een geschikt thema te vinden voor de content creatie. Bij dakspecialist Zoontjes werken ze al langere tijd met thema’s rondom de content die zij maken. Francis van de Loo, Communicatiespecialist bij Zoontjens, vertelt je hoe zij dit aanpakken en waarom het voor hen zo goed werkt.

Wat is voor jullie de meerwaarde van content creëren vanuit een specifiek thema?

“Door een specifiek thema te gebruiken voor het creëren van content, houden wij meer overzicht en structuur in onze communicatie. We leggen de nadruk in een bepaalde periode op content met hetzelfde thema zodat deze duidelijk overkomt en extra lading krijgt.”

Hoe zorg je dat de onderwerpen of projecten waar je content over maakt, binnen het thema passen?

“De basis is het thema dat we voor die periode hebben. Vanuit daar brainstormen we met het hele team voor passende content en invalshoeken die bij dit thema aansluiten. Het is voor ons belangrijk dat de thema’s altijd aansluiten op onze visie, op wat op dit moment actueel is in de markt of op de behoeften die spelen bij onze stakeholders.”

Hoe zou je in het kort jullie thema’s omschrijven?

“Onze thema’s kunnen we altijd ophangen aan onze drie pijlers: inzichten (visie en kennis van de markt), uitvinden (project of product gerelateerd) of uitvoeren (project of product gerelateerd). Daardoor kunnen we alle kanten op. Vanuit onze bedrijfsvisie zijn er ook thema’s waar we altijd mee verder gaan: ‘het multifunctionele dak’ en ‘circulair bouwen.”

Hoe zijn jullie tot deze thema’s gekomen?

“De thema’s halen we onder andere uit de markt. We kijken naar de trends, gebruiken ons netwerk, maar ook sociale media en nieuwsbrieven. Maar we halen ook input uit vragen en behoeften van onze klanten/doelgroep en van onze collega’s die werkzaam zijn in Sales of de uitvoering. Het is belangrijk dat het past bij ons businessplan. Door vanuit verschillende kanten onderwerpen te ontvangen, krijg je informatie vanuit andere invalshoeken. Dat kan juist weer een ander perspectief of verdiepingsslag geven.”

Benieuwd naar hoe het team van Eisma Content Marketing je kan helpen met het kiezen van een thema? Neem contact met ons op!

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie gegevens worden verwerkt.